תחזוק רכב הסעות לנסיעות ארוכות

תחזוק רכב הסעות לנסיעות ארוכות

כשמדברים על תחזוקה של כלי רכב בכלל ותחזוקת כלי רכב הסעות בפרט, מדובר במשימה לא קלה וכל אדם שפעם היה ברשותו רכב יודע כמה ההשקעה הכספית היא לאין שיעור, אך יחד עם זאת יודע כל בעל רכב שכאשר תטפל ברכב כמו שצריך ותעשה את כל הבדיקות בזמן, הרכב יחזיר לך אהבה ויתפקד לאורך שנים.

לא פשוט לתחזק רכב הסעות, ברובם של המקרים רכב שכזה עושה קילומטרים רבים וכנראה שיש לרכב שכזה נהגים שונים ולכל נהג הרגלי נהיגה שונים, חלקם נהגים צעירים יחסית הנוסעים בפזיזות ופחות שומרים על תחזוקת הרכב וחלקם נהגים יותר בשלים על הכביש ויותר מנוסים ועל כן יודעים כיצד לשמור על הרכב שבו הם נוהגים. אין מה לעשות בכביש כמו בחיים עם הגיל מגיע גם הניסיון.

 

 

איך לשמור על הרכב

 

ישנן אין ספור חברות הסעות, חלקן מציעות טיולים ברחבי הארץ, חלקן מציעות הסעות לשדה התעופה וחלקן משמשות כהסעות למקום העבודה וחזרה, אך לא חשוב מה המשימה באותו יום של הרכב, המשימה העיקרית והחשובה היא להבטיח את שלומם של הנוסעים והגעתם בבטחה למקום מבטחם. בכללי לשמור על רכב ההסעות שלך תקין זה לא עניין מסובך כל כך, כל עוד בודקים בכל בוקר, שמן, מים ואוויר בגלגלים. ברכבים בכלל וברכבים להסעות בפרט, העושים עשרות ואף מאות קילומטרים ביום, הכלל הראשון הוא לבדוק כל בוקר שמן מים, בדיקה שכזו בכל בוקר נותנת לנו ראש שקט כאשר אנו יודעים ששלחנו לשטח רכב תקין. בימי הקיץ החמים בארצינו הקטנטנה והחמה חשוב על אחת כמה וכמה לבדוק שמן מים בכל בוקר, מכיוון שכל כלי רכב מתחמם במהלך הנסיעה ולכן מערכת הקירור הפנימית שלו נכנסת לפעולה ומקררת את המנוע, גם ביום רגיל כשהטמפרטורות בחוץ לא גבוהות, הטמפרטורות במנוע דווקא כן, לכן רצוי לבדוק מים, כי אם לא יהיו לרכב מספיק מים הדבר יביא להתחממות יתר של המנוע, דבר שעלול לגרום במקרה הטוב לפיצוץ של מיכל המים ברכב ובמקרה הפחות טוב לקריסת מנוע, דבר שמייקר לנו את העלויות לאין ערוך.

 

קצין רכב

 

איך נבטיח את שלומם של הרכבים שלנו אתם שואלים?  בכל חברת הסעות המחשיבה את עצמה כדאי שיהיה בעל מקצוע שהתפקיד שלו הוא לבדוק שמן מים בכל בוקר. שמו של איש זה הוא קצין הרכב וכשמו כן הוא, אחראי על תקינות הרכבים. הסיבה לחשיבותו של קצין הרכב בחברה היא שהנהגים לא תמיד חושבים על בדיקות כאלו ואחרות, למרות שרצוי שכן, הם עשויים להיות מוטרדים מהמשימות הצפויות להם באותו יום ועל כן לשכוח את הבדיקות הבסיסיות הללו. כאשר יהיה לנו בן אדם מסוים שתפקידו יהיה לבדוק שמן מים בכל בוקר, לבדוק לחץ אוויר תקין בגלגלים, לבדוק שבכל רכב יש גלגל רזרבי תקין, וכמובן כלים להחלפת הגלגל, נדע שיש לנו ראש שקט והרכבים שלנו בידיים טובות. כמו כן, תפקיד נוסף של קצין הרכב הוא לקחת את הרכבים לטיפולים תקופתיים במוסך בזמן, דבר שיבטיח לנו ראש שקט גם.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *