טיפול ברכב יכול למנוע תאונות דרכים

טיפול ברכב יכול למנוע תאונות דרכים

ויכוח חריף ניטש בשאלה, עד כמה גדול ומכריע הוא משקלו של הגורם האנושי לתאונות דרכים? על דבר אחד לא יכול להינטש שום ויכוח: הכל מתחיל ומסתיים באנשים. אחריותו של בעל רכב לכשירות ולתקינות רכבו היא אחריות אישית, אנושית. סיכוייו של רכב שאינו מטופל ואינו מתוחזק כנדרש לגרום לתאונה הם רבים. לכאורה מי שגורם את התאונה הוא הרכב אבל למעשה- האחריות לגרימתה מוטלת על בעליו.  נהג  שלא עשה במועד את כל מה שהיה עליו לעשות, כדי לוודא כי הרכב בטיחותי לנסיעה, עלול לסכן את עצמו ואנשים אחרים על הכביש.

חשיבות טיפולים תקופתיים

אחד היתרונות החשובים ביותר בהקפדה על טיפולים קבועים, במועדים קבועים, של רכבים במרכזי שירות שבהם מתמחים בתחזוקה של רכבים כמו הרכב שנמצא בבעלותם היא המעקב הרצוף והשיטתי, האפשרות להשיג חלפים מקוריים בלבד, על מערך עובדים מקצועיים מאומנים ומיומנים בתחזוקת רכבים ובתיקונים. במרכזים אלה פועלים בדיוק על פי הוראות היצרן, מה שמהווה ערובה לשמירה מרבית על בטיחות הרכב. במרכזים אלה יש ריכוז של משאבים בכלל וידע ומידע עדכני בפרט. שם מתקבל מידע על עדכונים, לרבות עדכוני תוכנה ברכב, המאפשרים תפעול מיטבי וחסכוני שלו.

 טיפול ברכב תחת קורת גג אחת

כאשר הרכב שלכם מטופל במוסך שהוא גם מרכז שירות, ניתן בו מענה כולל לכל מכלולי הרכב ומערכותיו: מכניקה, חשמל, מיזוג אוויר, צמיגים ועוד. כאשר בוחנים כדאיות טיפול במונחי עלות- תועלת, הדבר הנכון לעשותו הוא לבדוק היטב את התועלת: אם הטיפול והתחזוקה במוסך שאתם סומכים על בעליו ועל עובדיו ויודעים כי הם עושים כל מה שנדרש, ביסודיות, לא עיגול פינות, ללא ניסיון לחסוך באיכות החלפים, השקט שלכם שווה את המחיר, כל מחיר. כאשר כל הטיפול מתבצע תחת קורת גג אחת אתם חוסכים זמן וכסף- שני משאבים יקרים ביותר לכל אדם.

טיפול שוטף ברכב הוא תנאי הכרחי לצמצום הסיכון למעורבותו בתאונת דרכים, ובעיקר לתאונה שעלולה להיגרם בשל מצבו הלקוי של הרכב. מובן ששמירה על תקינות הרכב וכשירות כל מערכותיו היא תנאי הכרחי אבל היא אינה תנאי מספיק; גם בהינתן מצבו הבטיחותי הטוב של הרכב נדרשת נהיגה זהירה ומושכלת בו בכל מקום ובכל נקודת זמן. אתם לא יכולים להיות אחראים על התנהלות נהגים אחרים ועל תרבות הנהיגה שלהם, אבל אתם יכולים ונדרשים לעשות כל מה שניתן ואפשרי כדי לנהוג ברכב תקין ב- 100% בזהירות הנדרשת.

 

אם על אף התחזוקה אתם מעורבים בתאונת דרכים..

אל אף תקינותו של הרכב, במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים בין אם אתם הצד הפוגע או הצד הנפגע מומלץ להתייעץ עם עורך דין תעבורה שבקיא ברזי התעבורה. שימוש של עורך דין תעבורה יכול להביא להקלה בעונש.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *