קבלת החלטה לשיפוץ גיר – מתי זה כדאי?

קבלת החלטה לשיפוץ גיר – מתי זה כדאי?

למערכת ההילוכים, או בשמה הפופולארי הגיר, במכונית הניסן שלך יש תפקיד חשוב מאוד. הגיר אחראי על העברת האנרגיה הנוצרת  במנוע אל הגלגלים. הוא מורכב מגלגלי שיניים אשר מחוברים לגלגלי הרכב. כאשר  מכניסים להילוך אזי הם נכנסים לפעולה וגורמים לרכב לנוע לפנים או לאחור. מרבית הגירים הם אוטומאטיים או ידניים אבל יש גם חצי אוטומטיים, רובוטיים ועוד. לכל סוג גיר, ידני או אוטומאטי, יש את היתרונות שלו והבחירה בו היא עניין של העדפה, צורך, טעם וגם מחיר. במערכות ההילוכים עלולות להתעורר בעיות שונות שרובן  נובעות מבלאי או תאונות הגורמות לתקלות. נשאלת השאלה מתי כדאי לקבל החלטה לשיפוץ גיר?

סוגי תקלות בגיר הרכב

בגיר יכולות להיווצר תקלות שונות. ביניהן: גיר תקוע, גיר מחליק, גיר אשר אינו מחליף הילוכים, גיר שמתחמם וגיר שבור. כאשר קורית תקלה רצינית אז ניתן להרגיש בכך בקלות. סימנים ראשונים לתקלות הם כאשר נדלקת נורית אזהרה המאותתת על בעיות בשמן גיר. במקרים אחרים עלולים להישמע רעשים מכיוון המערכת, יש מצבים בהם מוט ההילוכים יוצא ממקומו בשעת נסיעה, יש מקרים בהם פשוט הוא נתקע ואי אפשר להעביר הילוך ועוד. במקרים קלים יש  תמיד אפשרות להגיע לאבחון במוסך. ומומלץ לעשות זאת בהקדם. במקרים קשים יהיה, לעיתים, צורך לגרור את המכונית למוסך. ניתן לבצע אבחון במוסך המבצע תיקונים כלליים או במכון גירים מוסמך.

אבחון הגיר ברכב

אבחון נעשה על ידי בדיקה מכאנית, על ידי בדיקה באמצעות מערכת ממוחשבת מיוחדת ו/או על ידי נסיעת מבחן שעורך המכונאי. במקרים קלים, יהיה צורך למלא שמן גיר חסר, להחליף מוט הילוכים שבור וכדומה. במקרים רציניים לא תהיה ברירה אלא לטפל בגיר עצמו. כאן יש מספר אפשרויות. הראשונה היא להחליף לגיר חדש וזאת האפשרות היקרה ביותר. השנייה היא לרכוש גיר משומש,  כאן לא יהיה ניתן לדעת על ההיסטוריה שלו ולכן החלופה הזאת הינה  מסוכנת ופחות מומלצת. האפשרות השלישית היא שיפוץ גיר. כאשר  השיפוץ נעשה במכון מקצועי אזי התוצאה תהיה טובה מאוד ובעלות נמוכה יחסית לרכישת חדש.

החלפת גיר של רכב מחברת ניסן

כאשר מחליפים גיר לניסן אזי מבצעים את התהליך בצורה מסודרת. מפרקים את כל החלקים הפנימיים. מאתרים את אלו שאינם תקינים ומכניסים בתוכם מקוריים של חברת ניסן המתאימים לדגם הגיר והמכונית. יש חשיבות להתאמת החלק התקני אחרת הגיר לא יפעל כהלכה ובצורה חלקה. מכונאי מקצועי לא מסתפק בכך והוא יאתר חלקים נוספים בלויים או כאלו שעומדים להתקלקל ויחליף אף אותם. כך, שהגיר המשופץ יוכל לבצע תפקידו לאורך זמן כמעט כמו חדש. אם קבלת החלטה לשפץ גיר? אז כדאי לעשותה כאשר אין ברירה אחרת וכאשר אתה  יודע שמכון הגירים או המוסך מתמחים בשיפוץ של גיר לניסן. כך תוודא שהמכונית תנוע כהלכה וההשקעה הכספית תהיה מוצלחת מאוד.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *