כיצד בוחרים איזה רכב יד שנייה לקנות?

יד 2 טויוטה קורולה  – כיצד בוחרים איזה רכב יד שנייה לקנות?

 

לא מעט ישראלים בוחרים לדלג על האופציה של רכישת רכב יד ראשונה ולעבור מיד לרכב יד שנייה, ולו בגלל העובדה שמבחינת עלויות זה יוצא משתלם וכן במקרים רבים, רכבי יד שנייה אשר מוצעים למכירה, הם ברמה טובה ולכן אין סיבה להשקיע יותר כסף ברכישת רכב חדש.

אך כשאנחנו מחליטים לקנות רכב יד שנייה, מן הסתם אנחנו לוקחים סיכון מסוים. באופן טבעי, אם הרכב כבר היה על הכביש במשך תקופה והשתמשו בו, קיים סיכוי שהוא סובל מבעיות מסוימות, קיים סיכוי שנוצר בלאי שמשפיע על הרכב, יש לנקוט משנה זהירות הרבה יותר מאשר כשרוכשים רכב יד ראשונה, גם אם אנחנו יודעים שהרכב שאנחנו קונים הוא מחברה ולא מגורם פרטי.

נניח ואנחנו רוצים לקנות יד 2 טויוטה קורולה, אחת המכוניות הפופולאריות ביותר בישראל, הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי. לפני שאנחנו מחליטים האם לרכוש רכב כזה עלינו לבחון מספר נקודות בשביל שנוכל להגיע להחלטה נכונה בנושא.

אנחנו נחלק את הנקודות לשני חלקים. בחלק הראשון נתייחס לדברים בסיסיים שישפיעו על ההחלטה שלנו האם לרכוש יד 2 טויוטה קורולה, ובחלק השני נתייחס לדברים שקשורים לתפעול ולתפקוד של הרכב.

נקודות בסיסיות שיעזרו לנו להחליט האם לרכוש את הרכב

כשאנחנו עומדים לרכוש רכב יד 2 טויוטה קורולה, אנחנו צריכים לבחון, באופן בסיסי, את הנקודות הבאות:

ראשית, האם הרכב מתאים לנו מבחינת הצרכים שהוא יכול למלא עבורנו, ביחס למה שאנחנו זקוקים לו ביום יום.

שנית, האם נוכל לעמוד בעלויות של הרכב, וכאן אנחנו צריכים להתייחס לשאלות שהן מעבר למחיר שנשלם על הרכב, יש גם את עלויות צריכת הדלק, טיפולים וכדומה.

שלישית, עלינו לבחון מה שנת הרכב והאם עדיין רלוונטי ונכון לקנות טויטה קורולה מדגם זה. גם אם מדובר ביד 2 בלבד, עדיין ייתכן ומדובר ברכב שנמצא 7-8 או 10 שנים על הכביש, יש הבדל בין רכב כזה לבין יד 2 שנמצא שנתיים על הכביש. זה יכול להשפיע גם על התפקוד של הרכב אך גם על היכולת שלנו למכור אותו בעתיד.

כיצד בוחנים את שאלת התפקוד של הרכב

כשאנחנו עומדים לרכוש רכב יד 2 טויטה קורולה או כל רכב אחר לצורך העניין, אנחנו חייבים לבצע בדיקה מקיפה באמצעות גורמים מוסמכים, אשר יבחנו את מצב הרכב לעומקו. בין היתר הם יבדקו את המנוע, הגה, צמיגים, מצבר, מערכת החשמל ועוד.

כל תקלה או בלאי ברכב יכול להשפיע על התפקוד שלו, ייתכן ואנחנו לא נעלה על זה לבד כי לא נראה או נרגיש את זה כשננהג ברכב אך עם הזמן זה ישפיע.

כמו כן, אנחנו צריכים לוודא במוסך או במכון בדיקה, האם הרכב עבר תאונות שלא דווח לנו עליהן. קל לראות זאת באמצעות שינוי בפח מבחינה חיצונית ושינויים פנימיים שנערכו ברכב. אם כן, אז עלינו לחשוב שנית האם לבצע את הרכישה.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *