הסבת רכבים לגז, האם זה כדאי?

כאשר מחירי הדלק רק הולכים ומתייקרים, זה הזמן לבדוק האם כדאי להסב את הרכב לגז. במה זה כרוך? מה ההשלכות? והאם הסבה שכזו תפגע בביצועי הרכב? יצאנו לבדוק.

הכל אודות גז פחמני מעובה ובקיצור: פג"מ

בעת הסבת רכב לגז נעשה שימוש בגז פחמני מעובה במקום או במקביל לשימוש בבנזין. הפג"מ מורכב מתערובת של שני גזים בוטאן ופרופאן, והוא התוצר של תהליכי זיקוק גז טבעי או נפט גולמי. בטבע, לשני גזים אלו אין צבע או ריח ומטעמי בטיחות מוסיפים להם סימון ריח.

למי מערכת פג"מ תתאים?

בין אם אתם מרבים לנהוג ובין אם לא, הסבת רכב לגז זו פעולה שתיטיב עם כולם במיוחד אם מתבוננים לטווח הרחוק. אלו שמבלים זמן רב על הכבישים ישכילו אם יתקינו מערכת פג"מ מבעוד מועד, וייהנו מחיסכון עצום כבר בשנה הראשונה. מערכות פג"מ מתאימות לכל כלי הרכב המונעים על בנזין. ישנן מערכות מתקדמות יותר ומתקדמות פחות, כאשר הבחירה תתבצע בהתאם לסוג הרכב ושנת הייצור שלו. הבעלים של רכב חדיש וממוחשב ייהנה ממערכת מתקדמת יותר בעוד שבעליו של רכב ישן יזכה למערכת פחות חכמה, לכאן או לכאן זהו פתרון משתלם, חסכוני וכדאי.

על אחריות יצרן, הסבת רכב ליסינג ופגיעה בביצועים

הסבת רכבים לגז אינה פוגעת באחריות היצרן, שכן כל היצרנים מאפשרים לבעל הרכב לעשות הסבה שכזו. ישנן אפילו חברות שמתקינות מערכת גז ברכב במידה והלקוח בחר בכך בשלבי המסירה של הרכב. במידה ואתם נוהגים ברכב של חברת ליסינג ותוהים אם תוכלו לעשות לו הסבה, קחו בחשבון שהדבר אפשרי במידה וחברת הליסינג נתנה את אישורה. ואם אתם חוששים מפגיעה בביצועי הרכב כדאי שתדעו שעם התקנת מערכות איכותיות, ביצועיו של הרכב יישארו זהים והם לא אמורים להיפגע. עם זאת כן ישנן מערכות שלאחר התקנתן נצפית ירידה של 5% עד 12% בביצועים של הרכב בתנאי מאמץ.

איפה מתדלקים והאם זה בטיחותי?

כידוע לא בכל תחנת דלק יש את האפשרות לתדלק וזהו אחד האתגרים אשר יש לקחת בחשבון. עם זאת בארץ כן פועלות עשרות תחנות תדלוק בגז, כך שאם אתם כן רוצים ליהנות מפתרון חסכוני יותר, משתלם לעשות מעט מאמץ, במיוחד שבעתיד צפויות להיפתח תחנות תדלוק נוספות ברחבי הארץ. מבחינת בטיחות, גז נחשב לבטוח יותר בהשוואה לבנזין, במיוחד לאור העובדה שאין שום תיעוד להתפוצצות מכל גז בשנים האחרונות. ליתר ביטחון ועל מנת למנוע את הסיכון להתלקחות, המערכת כוללת ברזי ביטחון שמנתקים את זרם הגז במקרה הצורך. יש לציין שמערכות אלו עוברות מבחני ריסוק ועמידות בפני שריפות, בהתאם לתקנים של מכוני מחקר אירופאיים.

ההבדלים בין גז לבנזין באים לידי ביטוי גם במחירים, בתחזוקת המנוע ועוד. לכן רגע לפני הסבת רכב לגז, התייעצו עם מומחים ובדקו האם זה הפתרון הנכון ביותר עבורכם.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *